Pedagógus Terror

A nyilvánosság talán hozzásegíti a tanácstalan és elkeseredett szülőket ahhoz, hogy harcoljanak a gyerekeikért és ez a blog is hatással lesz arra, hogy az elhivatott, remek tanárok mellől végleg kikopjanak és eltűnjenek a gyerekeket megnyomorító és terrorizáló tanerők...

Mindig a tanárnak van igaza?

Írd meg a történeted!

pedagogusterror@gmail.com

Friss topikok

Címkék

Archívum

"A tanár szerint a fiam egy idióta"

2012.05.10. 11:06 Pedagógusterror

Az elmúlt hónapokban jó pár ismerősöm számolt be az iskolákban gyermeküket ért tanári atrocitásokról. Meggyőződésem, hogy az alábbi levélben leírtakhoz hasonló helyzet sok iskolában előfordul. Ki tudja miért, keveset hallani arról, hogy az oktatási rendszer mélyén hogyan siklik ki egy gyerek élete, az őt megnyomorító tanár miatt és hogyan megy el örökre a kedve a tanulástól.

Íme a levél:

"Kedves …........!

Múltkori beszélgetésünket családi körben folytattuk és megbeszéltük, hogy elküldjük neked …..... ( fiú neve, későbbiekben “ fiunk” szerk.) iskolájában tapasztaltakat. A düh és az elkeseredés hosszú évei után bízunk abban, hogy végre jó iskolában van a gyerekünk. Azonban úgy döntöttünk, hogy az elmúlt évek lidércnyomását megosztjuk veled és a blog olvasóival. Hátha a nyilvánosság hozzásegíti a tanácstalan és elkeseredett szülőket ahhoz, hogy harcoljanak a gyerekeikért és bátran lépjenek fel, ha elfogadhatatlan visszásságokat tapasztalnak gyerekük iskolájában. Szerettük volna hinni, hogy a mi esetünk egyedi és kirívó, azonban egyre gyakrabban hallunk a miénknél is szörnyűbb történetet.

Sok sikert a bloghoz. Szívből reméljük, hogy talán ez is hatással lesz arra, hogy az elkötelezett, elhivatott, remek tanárok mellől végleg kikopjanak és eltűnjenek a gyerekeket megnyomorító és terrorizáló tanerők!

És az eset leírás:

Problémák a gyerekünkkel az általános iskolában kezdődtek. Értelmes, nagy mozgásigénnyel rendelkező fiunk egy idősebb tanítónénihez került, aki látható módon egyedül a lány tanulókkal tudott bármit is kezdeni. Először hiperaktív vizsgálatot írt elő nekünk, amely vizsgálaton kiderült, hogy azon felül, hogy fiunk az átlagnál jóval magasabb IQ-val rendelkezik, érzelmileg motivált környezetben nagyon magas teljesítményre képes. Valószínűleg itt követtük el az első hibát, mert ezzel az eredménnyel a kezünkben azonnal iskolát kellett volna váltanunk. A tanítónéni az elkövetkezendő években többször küldött minket gyermekpszichológushoz, ahol mindig megerősítést kaptunk, hogy átlagon felüli intelligenciával bíró fiunk, egyedül az érzelmileg biztonságos környezetben tud teljesíteni. Ezeket a véleményeket a tanárnő személyes támadásként élte meg, mert úgy érezte - jogosan - hogy ő nem biztosít érzelmileg támogató légkört. Minden felhalmozott sérelmét és sértettségét többszörösen verte le fiunkon. Végül a nevelési tanácsadó szakembere javaslatára iskolát váltottunk. (Zárójelben szeretném jelezni, hogy a tanácsadó több szülői bejelentés alapján hallott már a tanárnőről, és tisztában volt a problémával. Véleménye szerint ezt a tanárnőt már rég el kellett volna távolítani a pályáról.)
Több továbbtanulási szakemberrel és gyerekpszichológussal konzultálva egy olyan iskola mellett döntöttünk amely bár alapítványi formában működik, mégis megfelelt az elképzeléseinknek. Akkor még nem sejtettük, hogy horrorisztikus két év elé nézünk.

A magát protestánsnak valló alapítványi iskoláról a későbbiekben kiderült, hogy sem egyházi sem pedig állami fennhatóság alá nem tartozik. Az iskolát létrehozó tanárok által bejegyzett alapítvány a felettes szerve. Gyerekünk az egyik alapító osztályába került . Mielőtt … osztályfőnöknő pedagógiai módszereit ismertetem, egy általános leírást szeretnék adni az iskoláról.

Az iskolában nem vezetnek naplót, különböző cetlikre írják a jegyeket, amelyeket időről időre vagy a cetlikről, vagy emlékezetből!!!!! vezetnek be a naplóba, több diák állítása szerint tévesen
Az iskolában bevett és teljesen elfogadott gyakorlat, hogy egy diák négy, öt, hat vagy akár nyolc tantárgyból is bukik.
A bukott diákokat általában a pótvizsgán átengedik (az iskolával szemben vizsgálatot kezdeményeztünk - erről a későbbiekben bővebben -  amelynek egyik pontja az a kérdés volt, hogy a tanárok a pótvizsgákért részesülnek-e plusz juttatásban, pótvizsga díjban és ha igen, vajon állhat-e ez a nagyarányú buktatások hátterében. Erre a kérdésünkre érdemi választ nem kaptunk).
Az iskolában rendszeres gyakorlat, hogy a magatartási problémákat szaktárgyi jegyekkel szankcionálják.

Ezek után pár szóban ismertetném fiunk osztályfőnökének pedagógiai módszereit.

Napi rendszerességgel előfordult, hogy a tanárnő magából kikelve ordított az osztályban. Előszeretettel használt becsmérlő jelzőket. Fiunkat is folyamatosan lehülyézte, leidiótázta társai és tanárai előtt. Fiunk különösen jó kapcsolatot ápolt matematika tanárával. Egy négyszemközti folyosói beszélgetésük alkalmával osztályfőnöknője fiam jelenlétében közölte a tanárral, hogy ne barátkozzon a gyerekkel,  mert a fiunk egy “idióta”. Fel nem derített ügyek kapcsán - pl. ki dobta ki a szendvicset az ablakon, ki tolta el a szekrényt a helyéről.- rendszeresen előfordult, hogy nyilvánosan kijelentette: amennyiben nem jelentkezik magától a tettes, akkor automatikusan a fiunk megy az igatózgatóiba. Olyan esetekben is, amikor valaki bevallotta egy tettét, és ez a személy az osztályfőnök kedvencei közé tartozott, szintén fiunkat okolta. Nem egyszer megtörtént, hogy az órai munkáért járó ötös osztályzatot a fiunkkal azonos keresztnevű másik gyereknek írta be. Mikor fiunk felhívta a tanárnő figyelmét a nyilvánvaló tévedésre, akkor azt a választ kapta, hogy “tanuld meg, hogy az élet igazságtalan”.
Az utolsó csepp a pohárban az volt, amikor azért lobbizott a tanári karban, hogy a lehető legtöbb tantárgyból megbuktassák a gyereket és végre arra kényszerüljünk,hogy elvigyük az általa kiutált gyereket az iskolából. Ezt meg is tettük.
Az év végi ötös(!) pótvizsgák után gimnáziumot váltottunk. Majd élve  törvény adta jogunkkal (1993.Évi LXXIX. Törvény a közoktatásról 13.szakasz 6. pontja) vizsgálatot kezdeményeztünk az iskola igazgatójánál az általunk tapasztalt visszásságokról. Nagyon diplomatikus, a tanári kart és az alkalmazott pedagógiai módszereket konzekvensen védő választ kaptunk. Arra azonban sem a válasz nem tért ki, sem pedig az érintett szülők nem beszélnek,hogy hogy lehet, egy 20 fős osztályban 7 gyereket egy iskolából tudatosan kibuktatni, megalázni. Gyerekünk egyik, barátját hónapokig hordták pszichológushoz, hogy a pótvizsgán teljesíteni tudjon. Az említett pszichológus a pótvizsga előtt betelefonált az igazgatónak és kérte, hogy a gyerek - tekintettel súlyos szorongásos tüneteire- kapjon elég felkészülési időt,mert nem fog tudni vizsgázni ha a kihúzott tétel után azonnal beszélnie kell. Nem kapta meg a szükséges időt, meg is buktatták a pótvizsgán, így a szülőknek olyan iskolát kellett találniuk, ahol újra pótvizsgázhatott és folytathatta a tanulmányait.

Ha mindezek alapján azt gondolnád,hogy egy jó hírű, erős egyházi iskoláról van szó, akkor el kell, hogy oszlassam a tévedésedet. Az említett iskola továbbtanulási mutatói jóval, az országos átlag alatt vannak, azt is mondhatnám, hogy egy tanulmányilag gyengébb iskola.
Mi is azért választottuk,mert az a hír járta,hogy bár nem egy “erős iskola”, de gyerek-és személyiség centrikus és végtelenül toleráns. Nos, mi megtapasztaltuk a “végtelen tolerancia” minden bugyrát.
Fiunk most egy jó hírű gimnázium aktív közösségi életet élő tanulója. Túl van az első nyelvvizsgáján és ami a legfontosabb: szeret iskolába járni.
Mi pedig - évek óta először- nem veszünk be nyugtatót a szülői értekezletek előtt."

252 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pedagogusterror.blog.hu/api/trackback/id/tr344499702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xunilo 2012.05.10. 16:14:23

@SLacc: "Esetleg a posztoló azt várja el, hogy tutujgassák a gyerekét, a másik 30 meg addig le van szarva? "

Ez már csak azért sem lenne jó megoldás, mert akkor a másik 29 szülő írna ilyen posztot...

fülesboci 2012.05.10. 16:14:45

@xunilo: a szomszédomban van egy édi 12 éves baba, olyan kedvesen mondta az anyjának valamelyik este: ha sokat b@szogacc, mehetsz a házamból....
mert apuka a váláskor a gyerekre iratta a házat..

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.05.10. 16:16:00

érdekes, én otthon egyszer mondtam azt valamelyik tanárra, hoyg "hülye", mire a szüleim csak annyit mondtak, hogy "akkor is ő a főnök".

igaz, ez még akkor volt, amikor, ha a tanár adott mondjuk egy kokit, akkor nem az ügyvéd szó jutott eszönkbe, hanem meghúztuk magunkat.

kevésbé finoman: igen, kedves poszt toló, a fia valószínűleg egy idióta. azt innen nem tudjuk megállapítani, hogy a dolog örökletes-e.

Kobcsibacsi (törölt) 2012.05.10. 16:16:27

Foglalkozni kell a gyerekkel, rá kell szánni az időt ha ilyen képességei vannak és nagy ívben kell leszarni amit más mond.Könnyen kiderül kinek volt igaza.

xunilo 2012.05.10. 16:17:30

@Francekellregisztralni: "Pont ennyi elkepzelese volt a diszlexiarol fentebb emlitet taneronek is. Neked legalabb az a mentseged megvan (talan), hogy nem ez a szakmad.

Amugy a helyesiras nem zavar. Masokat lehet, ugy kell nekik;). En mar megszoktam...nem mentem muforditonak. Na bumm."

Engem meg zavar, bár kommentnél csak a súlyosabb, mint pl az ly kontra j témakör. Mert ehhez nem érzék kell, hanem segg.

Abban igazad van, h én nem vagyok szakmabeli, nem is érzem magam a téma felkent szakértőjének.

A tisztességes helyesírás az alapvető műveltség része, lehetsz büszke rá, hogy szerinted nincs így, de szerintem nincs igazad.

Francekellregisztralni 2012.05.10. 16:18:48

@Mj: Lehet hogy a tori felol nezve neked a nyelv matematika, de nekem a statikahoz kepest meg a kozgaz is szepirodalom;)

Amugy, csak a lenyeget nem fogtad fel. "inkabb", "hamarabb" ertsd.: Szazalekos aranyban tobb koztuk az olyan. _nem mind_ attol hogy te nem (plane, még nem;)) az nem buktatja ezt az elmeletet. Ha rad pont nem igaz hogy a nok nagyobb aranyban szeretik a rozsaszin ruhakra mint a ferfiak, attol az meg igaz. Szolj ha tevedek!

xunilo 2012.05.10. 16:18:51

@Francekellregisztralni: Ja igen, a megszégyenítést én is elítélem ebben az esetben. Sztem a 10 éve vagy régebben végzettek körében igen magas azok aránya, akiket így vagy úgy megszégyenítettek. Nem volt helyes, de túléltük.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.05.10. 16:19:22

"Az iskolában rendszeres gyakorlat, hogy a magatartási problémákat szaktárgyi jegyekkel szankcionálják."

ööö...nem lévén más eszköz a tanár kezében a nagy arcú diákokkal szemben, ez teljesen érthető.

vagy a kedves poszt tolónak milyen javaslata lenne magatartási problémák megholdására? körmös, pl.?

SLacc 2012.05.10. 16:19:32

@fülesboci: Azokra meg figyelni kell, mer' belelátnak a embör fejibe! :)

@xunilo: Igen, erről van szó. Persze, megértem a szülőt, mert nyilván neki a saját gyereke fontos. De gyanítom, hogy nem gondolta át, pontosan mit is vár el. De hadd legyen a tanár hibás teljes mértékben, az kényelmesebb.

Hál' istennek most már mindenki boldog. Biztos ez?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.10. 16:20:44

@Fyall:

Tehát akkor van esélyünk, vagy nincs? Mert így éppen te magad cáfoltad az állításodat.:) Egyébként nem értünk egyet, de azt hiszem, ebbe egyikünk se fog belehalni.:) (Bárki is öljön meg egy oligarchát, utóbbi helyére lesz három másik, az illető meg - akár köztiszteletben áll, akár nem - megy a hűvösre.

xunilo 2012.05.10. 16:23:45

@Mj: "Bárki is öljön meg egy oligarchát, utóbbi helyére lesz három másik, az illető meg - akár köztiszteletben áll, akár nem - megy a hűvösre."
Igazad van, kivéve az utolsó mondatrészt. Bőven vannak ebben az országban olyanok, akik NEM mennének hűvösre, még akkor sem.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.10. 16:25:45

@xunilo:

Teljesen részletkérdés, de bizonyos érzék is kell hozzá, mert nem egy esetben logikán alapul, hogy "j"-e vagy "ly". Mindig jó volt a helyesírásom, és mindig utáltam magolni. (Nem is tudtam.) Aki viszont nem tudja átlátni az írásmód szabályrendszereit és/vagy kevés szépirodalmat olvas, annál nem lesz természetes a különbségtétel.

Zendorr 2012.05.10. 16:26:00

@Mj: Egy szó mint száz... Én nem azt mondom, hogy mindig a szülő látja rosszul a helyzetet, csak pusztán próbáltam felvetni egy-egy gondolatot, ami fölött a szülők önkényesen elsiklanak, így előtérbe helyezve a szubjektív gondolkodást, az objektívvel szemben. Mert én úgy gondolom, hogy gyakran előfordul, hogy a szülő a saját hiányosságait a pedagógusokon számolja el, holott egyértelmű, hogy aki tévúton jár az javarészt nem a tanár, hanem a szülő, az elhibázott neveléssel - amit utólag helyretenni szinte lehetetlen.

f.nero 2012.05.10. 16:26:02

Én már vittem el a gyerekemet egy általános iskolából és nem bántam meg. Természetesen a végén elbeszélgettünk az igazgatóval is, de azt nem tudjuk, ennek lett-e valami folyománya.
Ha már harcolni kell a tanárokkal, az semmiképp sem végződhet jól. Ha nincs igazad, akkor azért, ha igazad van, akkor azért.
Nagy baj a magyar oktatásban, hogy a tanárok teljesítményét egyáltalán nem mérik, és ennek megfelelően nem is honorálják/szankcionálják. Gyakorlatilag kiskirályok az iskola falain belül.

Kono 2012.05.10. 16:28:10

Én mindig azt mondom a kedves feleségemnek -aki nem tanár, de bölcsődei gondozónő,- amikor panaszkodik, hogy rosszak a gyerekek, hogy ez azért rajta is múlik. Nagyrészt a szülőn, persze.

De az is igaz, hogy a gyerekek azt a mentalitást veszik át, amit a tanár képvisel. A tekintélyt nem a köpenytől kapja valaki, hanem a megjelenése, személyisége, tudása alapján.

Mondok egy példát, ami sántít, mert kutyákról szól, de ez gyerekeknél is így működik:)
Egyik nap mentünk el otthonról, a szomszéd két nagy kutyája meg kijött. Követtek bennünket, a táskánkra pályáztak. Szegény asszony kapaszkodott belém:) Erre megfordultam, szelíden, de határozottan rászóltam a kutyákra. Azok meg hazakullogtak. Vágták, ki a főnök, egy szóból megértették.

A tanárnak az egyetlen eszköze a tekintélye, és a kommunikáció. És nem a beszédről van szó, hiszen az a kommunikáció elenyésző részét adja. A többi a metakommmunikáció, amit megért egy gyerek ösztönösen. Ha a tanár személyisége határozatlan, akárhogy is kiabálhat, mást kommunikál vele.

Na mármost. Ha én bemegyek a nejem munkahelyére, és egyik gyerek idióta, elég mélyen a szemébe néznem ahhoz, hogy megértse, hol a helye. Nem kell bántani, nem kell ordítani. Mégis érti. Ha meg is szólalnék, lehet, hogy összehugyozná magát. Ami nem célom:)
Remélem, értitek, mire akarok kilyukadni...

Nekem volt olyan egyetemi tanárom, akinek a szavát sem kellett felemelni, mégis mindenki csendben figyelt. A másik meg katalógust íratott előadáson (!), soronként (!), és ellenőriztette az aláírásokat a tanszéken félév végén (!), mellette ordibált. Mindenki hülyének nézte és beszélgetett tovább!

Francekellregisztralni 2012.05.10. 16:28:20

@Cartman (ex Cartman): "Azért ne a 30 évvel ezelőtti tapasztalataid alapján próbáld megítélni a mai helyzetet!"

Csak peldakent emlitettem. Orommel varom azokat a kommenteket amik meggyoznek rola, hogy ma ez nem fordulhat elo, mert a tanaroknak is meg kell felelni valami fele elvarasnak...es azon van kontroll is.

"A motiváció a lényeg. És azt jellemzően otthonról hozzák a gyerekek..."

Bizony ez mindig is igy volt. (30 evvel ezelott is;))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.10. 16:30:11

@Francekellregisztralni:

Nem nekem matematika a nyelv a törihez képest, hanem a zene, a matek és a nyelv alkot igen összefüggő struktúrát, van ennek irodalma is bőven, utána is nézhetsz bátran.:)

Csak egy példát hoztam arra, amit te példa nélkül állítottál. Az emberi alaptermészet és a fölvett viselkedésminták/tanult konfliktuskezelési módszerek nem állnak összefüggésben az emberek érdeklődési körével, ennél ugyanis mi sokkal bonyolultabban működünk. Egy szakterületen belül nagy merítésnél ugyanúgy tudok mutatni neked rengeteg féle emberi típust, mint ahogy teljesen különböző szakterületekre lebontva is tudok mutatni nagyon hasonló hozzáállású és vérmérsékletű embereket.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2012.05.10. 16:30:11

@SLacc: az első értelmes komment, ami a tárgyhoz kapcsolódik.

Van, aki rossz, de ha egyénileg foglalkoznak vele, le lehet kötni. Olyan is van, maikor a szülő elvárása az irreális. Ebből a történetből egy biztos: az üvöltöző tanár nem tudott fegyelmezni. Az alapítványihoz képest pedig az előző iskola egyenesen profinak tűnik.

Más megközelítésből: osztálytársak, osztálylétszám szempontjából sem mindegy, hova jár valaki. lehet, hogy az intelligensnek mondott egyerek jobban érzi magát egy 16 fős osztályban mint egy 28 fősben. Ezért nem hibás, és nem kell "egyenembert2 faragni belőle. Kerüljön megfelelő környezetbe: tanárnak, szülőnek, diáknak is jobb.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.10. 16:32:34

@xunilo:

Az évek számában lehet, hogy erős eltérés lenne, de egyelőre Ukrajnában elterjedt előre megvenni a felmentő ítéletet. Még mielőtt valaki megjegyezné: az IMEI legalább olyan rossz, mint a börtön.

2012.05.10. 16:33:58

@Mj: Azt írtam, hogy mi lenne az esélyünk, de valójában az nem esély, mivel nem következik be. = Nincs esélyünk.

Kilencmillió skorbutos, egymást is gyűlölő és rettegő, végletekig kimerült rabszolga húzza a gályát, ahol a jobb napokon elhisszük, hogy a kapitány csak részeg, és azért beszél ilyen hülyeségeket.

De a szikla előttünk van és a hajótest már félig megtelt vízzel, mert a patkányok kirágták a fenekét.

Te milyen jövőt jósolnál ennek az expedíciónak? Felfedezünk egy új utat, amit senki előttünk a világon? Vagy elsüllyedünk a semmibe? :)

Cartman (ex Cartman) 2012.05.10. 16:34:54

@Francekellregisztralni:
A kontroll intézményfüggő. Olyan is... Vagy nincs, vagy kb. az igazgató (fenntartó) szempontjai (kénye-kedve) szerint működik. Egyébként amíg ilyenek a bérviszonyok, addig igazi szelekció nem is történhet.

Nem is erre gondoltam, hanem inkább arra, hogy a szakmai know-how-nak inkább része a diszes zavarok ismerete / kezelése.

SLacc 2012.05.10. 16:35:17

@Névtelen betelefonáló: Így van, ezért is írtam, hogy a gyereknek legmegfelelőbb iskolát kell megtalálni, és persze olyan tanárt kifogni, akivel a gyerek együtt tud dolgozni. Van gyerek, akin a hangos letolás segít, van akivel az elbeszélgetés. Szerintem az egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb nehézség ez megtalálni a megfelelő módszert.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2012.05.10. 16:36:09

@f.nero: a teljesítményt mérik, csak nem biztos, hogy objektíven és pontosan. Az iskolák erősségeit jelenleg mutatják:

- továbbtanulási mutatók
- az intézmény színeiben induló tanulók tanulmányi versenyeken való részvételei, egyéni eredményei
- iskola, osztályátlagok

Nem vizsgálják viszont:
- az egyes pedagógusokat
- az egyes diákokat
- az iskola-szülő kapcsolatot
- a tanár-diák viszonyt.

És hangsúlyozom: a továbbtanulás a diákon ÉS a tanáron múlik! Jó tanár nem tudja egyetemre "küldeni" a rossz diákot, a tehetséges diák viszont nem bontakozik ki, ha nem kap megfelelő oktatást, tehetséggondozást. A tanár tudása és a fiatal kezelhetősége, tudásvágya egyszerre kell fennálljon. Ilyenkor a személyes viszonyok is rendezettebbek.

Végül pedig idézném egykori történelemtanáromat, liberálisoknak melegen ajánlom szavait: "az iskola nem a demokrácia intézménye".

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.10. 16:37:51

@Kono:

A két ütőkártya egyébként az, ha érdekes, amit mondasz, illetve, ha megszeretnek és ezzel együtt tisztelnek is. Persze vannak reménytelen esetek bőven.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.10. 16:40:45

@Francekellregisztralni:

A tanárok "kontrollja" sok esetben a tanárverő szülő és gyerek. Amúgy alig százezres fizetésnél hogy lehetne csúcsteljesítményt elvárni, ha főleg nem az elhivatottak mennek oda? És máris visszaérkeztünk a 22-es csapdája kezdő köréhez: nincs pénz, nincs motiváció.

snakekiller23 2012.05.10. 16:41:28

Én ezt a "jajaszűlőktúlelfoglaltakhogyfoglalkozzanakagyerekkel" kezdetű dumát amit itt is olvasok sokaktól már elnézést, de egyfajta nagyonkényelmes urbanlegend nyafinak tartom. Persze van az egészségügyi dolgozók/tűzoltók/stb. meg három műszakban létminimumért gürizők által képviselt kisebbség akire ez érvényes lehet, de a nagy többség eddig mindig úgy érzékeltem igenis "foglalkozik" a gyerekével (és dicsekszik is ezzel ahol tud), csak túl felszínes, önző és korlátolt ahhoz, hogy ez a "foglalkozás" túlmutasson a dzsentroid magamutogatáson, meg a gyerek életére való öncélú rátelepedésen. Megszámolni se akarom hány örökké fontoskodó, saját tudása szerint csemetéje minden lélegzetvételét számon tartó szülőről derült ki előbb-utóbb, hogy szinte idegen számára a saját gyereke.

skvarki 2012.05.10. 16:42:53

"de itt most kimondottan azokat a történeteket hozzuk nyilvánosságra ahol egy család szenved/ szenvedett a tanári önkénytől.
küldjétek a történetet. "
Kedves Admin! Pont ez a baj. Kinek ne lennének extra történetei?! Egy átlagos ember 8 évet lehúzott az általános iskolában, négyet a középiskolában, esetleg még négyet-ötöt az egyetemen. Hány tanárunk is volt e röpke 12/16/17 év alatt? Matematikai lehetetlenség, hogy ezek között ne lett volna egy-két barom! És leírjuk, azt a látszatot keltve, hogy ez az általános. Ugyanúgy nem ez az általános, mint ahogy demagógia a "bunkó rendőr", "bunkó BKV-s", "csaló ügyvéd" stb. Egyedi eseteket általánosítunk. Ráadásul semmi garancia arra, hogy a leírt történet igaz, vagy úgy igaz, ahogy le van írva.

SLacc 2012.05.10. 16:44:46

@Francekellregisztralni:
"Orommel varom azokat a kommenteket amik meggyoznek rola, hogy ma ez nem fordulhat elo, mert a tanaroknak is meg kell felelni valami fele elvarasnak...es azon van kontroll is."

Időnként megnézi a főnököm, hogy mit csinálok órán. Mondjuk eddig én több hibát találtam benne, mint ő, de lényeg, hogy mindig van min javítani. Vannak tanárok, akik nem képesek belátni a hibáikat, és megy minden, ahogy addig. Sok esetben ez is működik, hiszen a gyerekek nagy része nem hülye (!), kiismeri a tanárt, és tudja, mihez tartsa magát. Nem mehet be órára, mert késett? Oda fog figyelni, hogy arról az óráról semmiképpen ne késsen, mert igazolatlant kap. Ez csak egy példa a sok közül.

SLacc 2012.05.10. 16:46:21

@SLacc: Ja, és akasztják a hóhért: 16 szempont alapján le is osztályoztak a gyerekek. Roppant mód élvezték! :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.10. 16:47:02

@Fyall:

Szerintem, mégha bekövetkezne is, az sem lenne valódi esély, mert hosszútávon nem változtatja meg egy ország morálját. Ahhoz ugyanis évtizedekig kell itthon gályázni nagyon sok embernek, ahelyett, hogy elmenekül a patkányok után. Mert, hogy a hasonlatodnál maradjak, ha léket kap a hajó, akkor inkább befoltozni kellene, mint tovább tágítani benne a léket, hogy a végén valóban elsüllyedjen. Konkrét példára fordítva: természetesen minden embernek szíve joga boldogulni, de ha a legértékesebb, fiatal és virulens, adózó, gyermekét külföldivé nevelő réteg elmegy az országból és nem is tér vissza, akkor az utolsó tényleg lekapcsolhatja a villanyt. Erről még regényeket lehetne írni, de az az érzésem, hogy teljesen fölösleges, mert kezd a hitvita felé elkanyarodni az egész.

Nyunyócska 2012.05.10. 16:51:59

@Kono: A tanárnak egyetlen eszköze a tekintély? Miért tiszteljék azok a diákok, akinek nem mérvadó a tanár tudása és általában a tudás. Akik azt mondják, miért tiszteljék az öregeket és adják át a helyüket a buszon, amikor az életkor nem kiváltság. Kommunikáció? Amikor nem értik meg, ha szépen kérsz, gyengének tűnsz a szemükben és szembe röhögnek, mert otthon is csak az ordibálásból értenek és veled szemben is minden második szavukat ki kellene sípolni.
Továbbtanulás? Rengeteg jó képességű gyerek van az iskolánkban is, aki sajnos az otthoni pénztelenség miatt nem fog tudni továbbtanulni. Míg az elit gimnáziumban státuszszimbólum, hogy hány magántanárhoz jár a gyerek és sokszor nem is az iskolai tanáron múlik a továbbtanulása.

Nyunyócska 2012.05.10. 16:56:52

@SLacc: "Oda fog figyelni, hogy arról az óráról semmiképpen ne késsen, mert igazolatlant kap."
Már akit meghat az igazolatlan óra... Én olyan helyen tanítok (középiskolásokat), ahol a 30 fős osztály szülői értekezletén 6 (!!) szülő volt jelen, noha többen bukásra álltak matekból. Volt olyan osztály, ahol a szülők felét nem látta az osztályfőnök 4 év alatt, sem magánban, sem szülőin, sem fogadóórán!

SLacc 2012.05.10. 17:01:38

@Nyunyócska: Igen, ez igaz. Tartottam már végzősöknek szülőit, ahol 4 szülő volt jelen a 24-ből. Van, akin nem lehet segíteni.
Ha meg nem hatja meg az igazolatlan, mehet a jegyzőnek a feljelentés. Sok jegyző nem törődik vele, de ezen kár idegeskedni, van épp elég probléma enélkül is.

Nyunyócska 2012.05.10. 17:07:32

@SLacc: Persze, de akkor a probléma megint a te nyakadban maradt: látja a gyerek, hogy nincs következménye és kész. Csinálja tovább és mégis te idegeskedsz rajta, mert rombolja a többiek hozzáállását is. Eszköztelen vagy, ha nem partner a szülő.

dr.pupak30 2012.05.10. 17:09:38

@Kono: na én meg elhúztam az országból jóideje. itt senkit nem érdekel milyen sztáregyetemen szerezted a diplomádat, hanem hogy mit tudsz hozzátenni az adott cég, vagy társadalom életéhez. azért szerintem ne hangoztasd hol végeztél, mert az összes gyökér aki idáig jutatta az orszégot, mind ezeken a sztáregyetemeken végzett. nyugodj meg, nyugaton (is) kitörölheted a hátsód a BME diplomáddal, mert azt sem tudják mi az.

Francekellregisztralni 2012.05.10. 17:10:32

@xunilo:
"Engem meg zavar, bár kommentnél csak a súlyosabb, mint pl az ly kontra j témakör. Mert ehhez nem érzék kell, hanem segg."

Aha...gondolom konkret emleked van rola. En a b-t orulok ha nem irom d-nek...mindig.
Mindamellett ket diploma es 3 idegen nyelv utan ki merem jelenteni, hogy van seggem...is.
(Nyugotan alkoss velemenyt valamirol amirol nincs vagy limitalt az ismereted.)...nem haragszom, csak szolok.:)

"A tisztességes helyesírás az alapvető műveltség része, lehetsz büszke rá, hogy szerinted nincs így, de szerintem nincs igazad."

Probaltak mar meggyozni, hogy masodrangu ember vagyok, mert nem olvasok Shakespearet (se)...sot le se tudom irni a nevet. Nekik se sikerult;)
Meg aztan mi a muveltseg? Szinhaz, irodalom, zene...csaladfa kutatas? Volt ido amikor zongorazni is tudni kellett minden uri leanynak;)
Ezek mind csoda szep dolgok. Olyasmik amik sok embert lekotnek, de nehanyakat nem. Ami engem valaha erdekelt azt sose a muveltseg gyujtofogalom alatt listaztak...mert ahhoz kevesek ertik.

Nem hiszem, hogy megleljuk a kozos nevezot;)
www.rottentwits.com/photos/large/1212.jpg

SLacc 2012.05.10. 17:13:17

@Nyunyócska: Igen, akartam is írni, hogy egy szép, új világban minden szülővel együtt lehetne működni. Most úgyis csak azokat érem el, akiknek a gyerekével nem sok gond van.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.10. 17:16:07

@dr.pupak30:

Egy kvázi rokonom BME-n végzett villamosmérnökként, és elég jól keres itthon, egy multinál. Többször kiküldték már külföldre - ha ott akarna maradni, tárt karokkal várnák a szakmában -, ami nem következhetett volna be, ha itthon nincs keresett végzettsége, jó papírral. Vagyis külföldön el lehet boldogulni érettségivel is, lehet tízszeres pénzeket is keresni, de az igazi nyertesek azok, akik itthon jó képesítést szereztek, ezzel itthon találtak egy jó ugródeszkát, és így kint is a szakterületükön tudnak kibontakozni, nagyon nagy pénzekért.

Francekellregisztralni 2012.05.10. 17:21:32

@Mj: "A tanárok "kontrollja" sok esetben a tanárverő szülő és gyerek. Amúgy alig százezres fizetésnél hogy lehetne csúcsteljesítményt elvárni, ha főleg nem az elhivatottak mennek oda? És máris visszaérkeztünk a 22-es csapdája kezdő köréhez: nincs pénz, nincs motiváció."

Mer' kell mindent kiforgatnod?
Igazi normalis emberhez melto konrollra gondoltam, nem is a nagytestverre. En is szeretek visszajelzest kapni. Szeretem tudni, ha jol dolgozok az dijjazva van, es nem mosnak ossze a szarral. Szeretem tudni, hol hibazok..kulonben nem tudok javulni. Egy olyan rendszerre gondoltam ahol sem a tanart nem alazhatja a diak, sem a diakot a tanar...mert tiszteletben tartjak egymast. Ezt nem lehet megvalositani kontroll nelkul. A tanarnak, ha mas nem, elvileg van a diak felett. Van barmi ami a tanart kontrolalaja? Szulo/diak nem nemgfelelo...pont azert tehetik meg hogy atveszik ezt a szerepet, mert nincs _igazi_ normalis kontroll.

"csúcsteljesítményt" he?

"nem az elhivatottak mennek oda"

Ha kirugnak a P-be azt aki nem oda valo, akkor buszke lenne aki bent marad, mert tudna hogy _O_ megfelelo. Az nem egy motivalo, hogy napjaban nezed a dilettans kollegakat tehetetlenul es tudod ugyan annyit kap, azert a lelketlen munkaert, amiert te mikor a szivedet kiteszed.

Ha a gyereket kirugnaka francba a sulibol ha idiota egybol megtanulna fegyelmezni magat...ebben a formaban erted?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.10. 17:22:03

@Francekellregisztralni:

Az általános műveltséget azért hívjuk általánosnak, mert a társadalomban közmegegyezéses alapon ez számít a tudás kánonjának, ezt illik és kívánatos tudni. Tehát lehetsz tehetséges kvantumfizikus vagy progmatos is, attól még a közmegegyezés szerint nem fogsz beleesni a "művelt" kategóriába, ha nem tudod Shakespeare nevét helyesen leírni, hanem az esetek többségében félművelt szakbarbárnak fognak titulálni. Semmi baj - engem pláne nem zavar, vannak ilyenek -, csak gondoltam, szólok.:)

Francekellregisztralni 2012.05.10. 17:29:22

@Mj: "...fiatal és virulens..."
Olyankor orvoshoz koll meni nem dolgozni;)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.10. 17:33:53

@Francekellregisztralni:

Ahhoz, hogy ez megvalósulhasson, megint csak pénz kell. Szerinted a tanárok hány százaléka mehetne az utcára addig, amíg javarészt lúzerek mennek ennyi pénzért tanítani? Szerinted, ha kirúgnak diákokat, amikor borzalmasan kevés a gyerek, hány iskolát kell bezárni, és hány pedagógust kell utcára tenni? És velük mi lesz? Arra is ki kell találni és fel kell építeni egy jól működő rendszert, ami megint pénzbe kerül. És akkor még folytathatnám. Tehát igen, kellene a kontroll, nagyon is, és igen, vannak diákok, akiket egyszerűen el kell tanácsolni, de jelenleg ott tartunk, hogy a katasztrofális demográfia miatt se gyerek, se pénz - hiszen egyre fogy az adózó -, se színvonal. Ja, meg ha adott lenne a három feltétel, akkor is maradna a lenyúlás.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.10. 17:35:01

@Francekellregisztralni:

Jó értelemben használhatom a szaporodóra is, egyesek szerint úgyis vírusként viselkedik az emberi faj.:P

Francekellregisztralni 2012.05.10. 17:36:52

@Mj: Orulok, hogy szoltal, bar nagysagrendileg ugyan ezt irtam le mint te.
Bizony felmuvelt szakbarbar vagyok, ti meg muvelt felidiotak. En nem proballak meggyozni rola, hogy utobbi rosszabb az elobbinel. Ti gyozkodtok, hogy szazezer vereb nem tevedhet;)

CoSinus 2012.05.10. 17:39:26

@Pedagógusterror: Én pedig szeretném azoknak a szülőknek a nevét közzétenni, akik "nevelési" módszerükkel tönkreteszik a saját gyereküket, és közben az iskolát hibáztatják és a tanárokat terrorizálják. Sajnos ebből sokkal több van.

dr.pupak30 2012.05.10. 17:42:13

@Mj: Persze csak az nem azért van, mert a diplomáján BME-s pescsét van, hanem mert ért ahhoz amit csinál. ha valaki ért mondjuk a programozáshoz, középiskolai végzettsége van és fel tud mutatni referenciákat alkalmazni fogják külföldön. ismerek IT supportban dolgozó embereket történészi, élelmiszer ipari végzettséggel, vagy olyanokat akik szobafestők voltak és estin végeztek valami iskolát. ez a fényezem magam a diplomámmal csak magyaroszágon divat.

Kono 2012.05.10. 17:43:00

@Nyunyócska: Ha azt mondom, h 6. gyerekként, Szabolcsban kezdve, mérnök lettem, remélem igazolja, h nem csak pénz kérdése a tanulás. Diákhitel nélkül. Igaz, az igényeim sem voltak akkorák. Míg mások számológéppel integráltak, én egy 2500 ft-os géppel diplomáztam le. Ja és nem vettem könyveket. Minek? Ez elég is volt az 5-ös diplomához :) szóval fel a fejjel, lehet előrejutni, csak akarni kell. Meg egy kis segítség föntről.

Francekellregisztralni 2012.05.10. 17:49:05

@Mj: "Jó értelemben használhatom a szaporodóra is, egyesek szerint úgyis vírusként viselkedik az emberi faj.:P"

En hiszek neked. Komolyan. De baromira szeretnem leirva latni...
www.kislexikon.hu/virulens.html

Tudom hogy arra gondolsz amit az angol vigorous-nak ir, de szerintem az nem a virulens.

janper 2012.05.10. 17:52:45

Ujabb blog, amely jol kifejezi, hogy mivel lehet lazbahozni a frusztralt magyarsagot. Mindenki mocsok, mindenki terrorizal, csak en vagyok tokeletes. Csinaljatok csak, hibaztassatok masokat, legalabb megragadtok a nyomorotokban, senki nem sajnal benneteket.

janper 2012.05.10. 17:54:34

@dr.pupak30: valszeg nem vagy kozep/felsovezeto. Idekint ugyanugy erdekli az embereket a diplomad, persze ha mosogatsz, akkor nem. Tolem siman kertek a magyar indexem forditasat (igy lehet a felso 2%-ban keresni kulfoldikent).

dr.pupak30 2012.05.10. 18:01:29

@janper: tőlem meg nem. az érdekelte őket, hogy van e refernciám és az mit mond. referncia nélkül meg lehetett volna akármilyen papírom.

Francekellregisztralni 2012.05.10. 18:10:16

@janper: "Tolem siman kertek a magyar indexem forditasat (igy lehet a felso 2%-ban keresni kulfoldikent)."

Mit kell ahhoz egyaltalan dolgozni, hogy a felso 2%-ban legyel?
Ez mindig foglalkoztatott... Te ugy fest tudod:) Elarulod?

Tolem meg a fenymasolatat se kertek el. Jo nem vagyok vezeto, csak mernok. De szerintem pont mire vezeto lesz az ember addigra 10-15 ev gyakorlattal marhara nem a leckekonyet nezegetik? Hogy mentel az egyetemrol egyenest felsovezetonek? -,-

fidzsi 2012.05.10. 18:11:19

Eléggé ellentmondásos a téma. Önmagában a
-nyilvánvalóan nem elfogulatlan-szülő leírása nem értékelhető, a témát illetően.
Azt elmondanám, hogy egyik gyermekem a
legjobbak között számon tartott gyakorló
gimnázium matek tagozatán tanult. Hát, volt ott egy-két olyan gyerkőc, aki normál
gimiben őrületbe kergette volna a tanárokat. Persze volt némi érdemük is.
Példul, olimpiákon, egyebütt ledarálták a konkurenciát. Az persze, hogy a szóforgó ifjú ilyen kaliber volt, nem lehet tudni. Röviden: létezik kvázi zseni, aki nehezen elviselhető, de egy
nehezen kezelhető gyerek akármilyen lehet. Legritkábban zseni.
Tisztelettel. fidzsi, droid, de Magóg.

mehemed 2012.05.10. 18:29:54

Általános iskolában olyan tanárok vannak akire kutyát nem biznék. Legtöbbnél erősen fejlett házmesterkomplexus van, az én fiammal is próbálkoztak hasonló módon (149iq 11 év) hát én bementem a "tanárnénéhez" meg az igazgatóhoz is. Rávilágiattom arra, hogy bár az iskolában királynak érzik magukat, attól az életben a másik végén vannak a ranglistának. És ha kirugják akkor nemigen fog sehol munkát kapni max konyhán, takaritóként stb. Nem fenyegetőztem de sirva ment fel a tanáriba. Azután elkerüli a gyereket, nem éri meg neki baszogatni.

Pilóta78 2012.05.10. 18:31:40

Ááá, ismerem ezt a hiperaktív balasz gyerektípust. Totál becsicskította a szüleit, valahol a hierarchia csúcsán képzeli magát el a családban. Persze az iskolában ezt magasról leszarják, és az életben is le fogják. Sok szerencsét hozzá. Szükség lesz rá.

Mike Patton 2012.05.10. 18:33:59

Rém egyszerű a történet: kevés pénzért nagyon kis %-ban kapsz jó minőséget. Ez a helyzet a pedagógusokkal is. Az a korosztály, akikben még valami hivatástudat volt, azok mostanában mennek nyugdíjba. Akik még jól dolgoznak, azok meg többnyire totálisan frusztráltak. Pont az ilyen blogok miatt.

Egy ilyen kezdeményezés akár jó is lehet, de ez a blog nem a probléma megoldását keresi, hanem bűnbakot.

Arra lesz jó, hogy egymásnak esnek emberek, pedagógusok vs pedagógus ellenesek.

A poszthoz egy komment: csodát ne várjunk az iskolától. Egy standard igényt ki tud elégíteni, de a leírt kissrácnak nem megfelelő. Ezért nem az iskolát kell hibáztatni, sajnos nem a kivételek kezelésére van felkészítve az iskola.
+ a szülői "önellenőrzés" erősen hiányzik a leírásból. Az iskola nem helyettesíti az otthoni nevelést.

Üdv

Mike Patton 2012.05.10. 18:38:06

Mehemed amugy te totál falsul látod a világot, sajnos a gyerekedre rá fogsz erőltetni ezzel a nagyon intelligens hozzáállással egy felsőbbrendűségi komplexust, aztán majd ha való élet multinacionális diktatúrájába becsöppen nem fogja érteni, hogy miért is sikertelen. Persze lehet, hogy kikövezed neki az utat, de akkor meg nem lesznek őszinte barátai.

Francekellregisztralni 2012.05.10. 18:49:44

@Mj:
"Nem nekem matematika a nyelv a törihez képest, hanem a zene, a matek és a nyelv alkot igen összefüggő struktúrát, van ennek irodalma is bőven, utána is nézhetsz bátran.:)"

Tudok errol, de a nyelv akkor is humanabb dolog mint az atomfizika. No.

"Az emberi alaptermészet és a fölvett viselkedésminták/tanult konfliktuskezelési módszerek nem állnak összefüggésben az emberek érdeklődési körével, ennél ugyanis mi sokkal bonyolultabban működünk."

Mar hogy a fenebe ne fuggene ossze. Bonyorultan. Ha az az alaptermeszetem, hogy szarok a tobbi emberre, akkor nem erdekelnek a gyerekek se >> nem megyek tanarnak. Ha erdekel mas emberek mikor, miert, mit csinalnak es lexikon jelleggel szeretek megjegyezni dolgokat...akkor nem mernoknek megyek es nagy valoszinuseggel keptelen vagyok absztrahalni is)

"Egy szakterületen belül nagy merítésnél ugyanúgy tudok mutatni neked rengeteg féle emberi típust, mint ahogy teljesen különböző szakterületekre lebontva is tudok mutatni nagyon hasonló hozzáállású és vérmérsékletű embereket."

Statisztikarol hallottal mar azert? Barhol mutathatsz barmit, vagyunk hozza elegen. Tortenetesen olyan kurva sokan vagyunk, hogy ha akarok mutatok neked olyan negert aki feher: www.marieclaire.com/cm/marieclaire/images/44/mcx0707BESkin004-new-md.jpg

...de azert nem ez a jellemzo.

Pilóta78 2012.05.10. 18:52:24

@Anyátok picsája!: másfelől az IQ lófaszt sem ér önmagában, mert pl. kreativitást nem mér.
Egyébként létezik szülő, akinek a gyereke nem szuperintelligens, egyazegymilliárdból való szuperlény? Mert engem folyamatossan ezekkel a faszságokkal traktálnak a szülő ismerőseim az egyébként totál alap gyermekeikkel kapcsolatban.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.05.10. 19:01:30

Látom, hogy a blog olvasói között sokan értenek a pedagógiához. Jómagam bevallom, hogy nem értek hozzá. A kommentek között többen boncolgatták, hogy milyen eszközei vannak egy padagógusnak, illetve milyenek nincsenek. Úgy gondolom, hogy a tanár egyénisége, tudása, jelleme, megjelenése az az eszköz, ami hatásosan alkalmazható, hiszen más nincs is, mert amit felsoroltatok, egyben szabálytalannak és hatástalannak ítéltétek.
Azokkal, akik a tanári munka értékével, a felelősséggel és a leendő társadalmi haszonnal szemben felhozták a minősíthetetlenül alacsony pedagógus fizetéseket, egyetértek. Ez a munka sokkal fontosabb annál, hogy ne alaposan kiválogatott gárda végezze, hiszen a társadalom jövője a gyermekekben van. Néha megnézem a felvételi ponthatárokat, s úgy találom, hogy közepes, vagy annál gyengébb eredménnyel is lehet tanári szakokra bejutni. Ez is következménye annak, hogy nincs a tanári hivatás anyagilag megbecsülve, s ezáltal tkp. nyomorgó pedagógusoktól ne várjunk csodákat, ha mégoly tehetségesek, akkor sem. Néha úgy érzem, hogy ebben az országban minden a feje tetején áll, s bizony, ideje lenne rendet tenni.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.05.10. 19:12:17

@Anyátok picsája!: Szép neved van, gratulálok! Tudod mit? Neked is a neved!

Más: Még az sem világos, hogy az IQ egyáltalán mit mér, illetve abban bizonyos vagyok, hogy nem mér semmit. A mérés valami egészen más folyamat, mint egy IQ teszt kitöltése.
Kevés utánjárással kideríthető, hogy az igazán tehetséges embereknek ritkán van boldog gyermekkoruk, s ritkán adatik meg, hogy akadályok nélkül, mi több, segítve a csúcsra jussanak. Évariste Galois - t, aki alapvetőt alkotott a matematikában pld. nem értették a felvételi vizsgáján a tanárok. Képtelenek voltak követni az ifjú zseni gondolatait és hülyének vélték, holott éppen fordítva állt a dolog. ...
Eh, mit mesélek én annak, akinek olyan hülye neve van, mint neked?

Állítsuk meg a ......... 2012.05.10. 19:24:32

@xunilo:" Ugyanez vonatkozik késésre is, be kell engedni, sőt elektronikus naplós helyeken percben (!) számolják a késést, és ha összejön 45 perc, akkor van igazolatlan óra. Amivel arra buzdítják a gyereket, hogy késsen nyugodtan, pár óra igazolatlan megintcsak nem érdekel senkit, nem visszatartó erő.
Arról nem beszélve, h ez is csak plusz adminisztráció a tanárnak, amit INGYEN végez el, mert fizetést a letanított 45 percek után kapnak, szánalmasan keveset ráadásul, minden nem órán végzett tevékenység plusz idő, amit sehol nem számolnak el."

Talán felétek más szokások uralkodnak.
Nyáron sem tanítanak, mégis jár a fizetés, azután ott van az őszi szünet, a téli, a tavaszi.

Ha nálatok a faterod egy büdös nagy pofont nyomott le az elbeszélgetés helyett, akkor az szerinted normális, tehát ebből következik, hogy a tanárok is megtehetik.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.05.10. 19:26:33

@Anyátok picsája!: A választott neved önmagában személyeskedés, azonkivül sértő és otromba, úgyhogy te ne oktass ki engem se szépen, se alpári módon!

Állítsuk meg a ......... 2012.05.10. 20:17:13

www.youtube.com/watch?v=h6p4aM__K68&feature=related

Lusta tanulni a gyerek- Dr. Csernus tanácsa kétségbeesett szülőknek

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.05.10. 20:36:14

@Anyátok picsája!: Nomen est omen! E szerint nem csak a neved a trágár, otromba, alpári, sértő, bunkó, gusztustalan, bugris, fajankó, stb. :)

angyalföldi partizán 2012.05.10. 21:34:00

én is sokat tudok az iskolai dolgokról.az általánost 14 év alatt jártam ki,a szakiparit 7 év alatt.végül is annyi évet jártam suliba,mint egy orvos.nekem újat senki nem tud mondani erről a témáról.ismertem rossz tanárt és rossz tanárt.volt aki rendes volt{nem hozzám} és volt aki nem. mondhatnám,már tiniként ketté törték a karrierem,de nem panaszkodok,a kocsmában szeretnek,a vagon pakolást még így, nyolcvanon túl is bírom.azért néha elgondolkodom,lehet hogy tanulni kellett volna.egyre gyakrabban fáj a derekam.hexencsúz?

2012.05.11. 00:00:50

@Mj: Mondjuk ezzel semmi mást nem árultál el magadról, csak hogy fogalmad sincs, melyik országban élsz.

Ez az ország, ha tetszik ha nem, az EU tagja, ami miatt a munkaerő szabadon vándorolhat.

Nekem utólag senki ne nyafizzon, hogy élek ezzel a lehetőséggel. Azzal a lehetőségemmel is éltem, hogy Magyarországon egy borsodi hajléktalan cigány gyerekéhez képest sokkal jobb lehetőségekkel indultam, és több pénzt is keresek. Nem fogok érte elnézést kérni, sem megbánást tanúsítani.

Inkább azon kéne közösen elgondolkodni, hogy a külföldiek fiataljai miért nem jönnek ide?

Talán mert kis hazánk sok szempontból már Romániához képest is szar?

(Szlovákiánál mindenképp.)

Ezt is azok rontották el, akik törvényesen munkát vállalnak más országban?

És mi van azokkal, akik mégis ide jönnek? A más országokból elszívott szaktudást vajon hogyan kompenzálod a küldő országnak? Vagy az nem számít?

És a külföldön gyakorlatot szerzőket hogyan óhajtod előnyben részesíteni, amiért máshol megszerzett szaktudásukat Magyarországon kamatoztatják? Vagy ez sem számít?

Biztos, hogy jól végiggondoltad?

Ez nem hitvita. Nem meggyőződés kérdése.

Ez az ország 8 éve népszavazással a tagja lett egy nemzetközösségnek.

Az emberek élnek a jogaikkal.

A világ ilyen.

Kono 2012.05.11. 09:09:30

@dr.pupak30: "azért szerintem ne hangoztasd hol végeztél, mert az összes gyökér aki idáig jutatta az orszégot, mind ezeken a sztáregyetemeken végzett. nyugodj meg, nyugaton (is) kitörölheted a hátsód a BME diplomáddal, mert azt sem tudják mi az."

Ja. Ezt bizonyítja az is, hogy a kb. 8 különféle nemzet diákjaival tanultam együtt.

Aztán azt tudtad, hogy a BME BSc. diplomáját több (EU) országban is MSc.-nem számítják be?

Egyébként, a mondanivalóm lényegét kevésbé sikerült megragadnod, mert sehol nem írtam arról, hogy a BME szuperegyetem.

mehemed 2012.05.11. 10:52:46

@Mike Patton: Hát figyelj ha azt hiszed vannak barátok az életben akkor nagyon naiv ember vagy. Már a kinaiak is tudták, hogy "Úgy kezed barátodat, mint jövőbeli ellenségedet"

Az emberek meg nem egyenrangúak, ez a baj a demokráciával. Pont annyi ért egy csavargó/ alkoholista/ork szavazata, mint egy egyetemi professzoré. Egyenrangú emberek lennének? Nem! Hát ennyi.

A gyereknek meg van gógyija, simán megvezet egy felnőttet is, az érvényesülésével nem lesz gond.

Gond abból volt, hogy én eléggé jól el vagyok eresztve anyagilag, nem a kopasz bmw-s szintjén, hanem tényleg. Az iskola meg vérkommunista, tavaly fényképe skiállitás volt az iskola történelméről és ennek 90%-at munkásőrök ették ki, akik az iskola udvaron gyakorlatoztak 60-ban. Pedig még a nagymamám is odajárt
a 20-as években.. Egyszóval bassza csóringerek csőrét, hogy pl hétvégén Rómába megyünk ötletszerűen. Neki meg babfőzelék az ebéd. És az, hogy adó-m 1%-val támogattam az iskolát olaj volt a tűzre.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.11. 21:04:29

@Fyall:

Az egész mondandómat nem érted. A lényeg ugyanis az, hogy Magyarországnak nem érdeke, hogy a legértékesebb munkaerő elhagyja, akkor sem, ha utóbbinak ehhez joga van. Ami pedig a hazámnak nem érdeke, afelett hadd engedtessék meg, hogy sajnálatomat fejezzem ki. Mert ehhez meg nekem van jogom. Ennyi.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.11. 21:08:42

@Francekellregisztralni:

A társadalom véleményét írtam le, amin se te, se én nem tudok változtatni. Akár tetszik, akár nem, bizony az a helyzet, hogy ha hiányos az alapműveltséged, nem fognak tájékozottnak tartani. Tehát teljesen fölösleges engem leidiótázni abban a kérdésben, amire állításod szerint magasról tojsz, amikor itt nem rólam van szó.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.11. 21:10:21

@dr.pupak30:

Nem a diplomájával fényezi magát, de konkrétan ahhoz a szakterülethez az az alap, akár enélkül is ért hozzá, akár nem. Erről az alapról lehet elrugaszkodni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.11. 21:17:24

@Francekellregisztralni:

Speciel azért gondoltam helytelenül a virulensre, mert az latin eredetű szó, én meg több évig tanultam latint, mint angolt, ami inkább a környezetből ragadt rám, mint az iskolában. A virosus például buját jelent, a virulens, -entis viszont inkább büdöst és mérgezőt, így használhattam eltérő, félrevezető értelemben. Elnézést, legközelebb egyszerre csak egy dologra fogok figyelni, és akkor nem követek el ilyen bakikat.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.11. 21:33:23

@Francekellregisztralni:

"Tudok errol, de a nyelv akkor is humanabb dolog mint az atomfizika. No."

És akkor mi van? Az elméleti nyelvészetet oktató tanár irracionálisabb természetű lesz, mint a hormonjai miatt szétszórt és sértődékeny, hangulatváltozásos atomfizikus? Szerintem ez soktényezős dolog.

"Mar hogy a fenebe ne fuggene ossze. Bonyorultan. Ha az az alaptermeszetem, hogy szarok a tobbi emberre, akkor nem erdekelnek a gyerekek se >> nem megyek tanarnak."

Hahó, itt arról van szó, hogy adott személyt érdeklik az emberek, de attól még érdekelheti hozzá a lepkegyűjtés, a medievisztika meg a villanyszerelés is. Sógorjelölt baromi jól bánik a gyerekekkel, van pedagógiai érzéke is, aztán mégis elment irodába klikkelgetni, mert jó neki.

"Ha erdekel mas emberek mikor, miert, mit csinalnak es lexikon jelleggel szeretek megjegyezni dolgokat...akkor nem mernoknek megyek es nagy valoszinuseggel keptelen vagyok absztrahalni is)"

Szerinted egy emberi agy csak egy rendszer alapján képes memorizálni és gondolkodni, mint ahogy el tudod képzelni, hogy az emberek többsége csak egyetlen egy valamiben jó, több dolog nem is érdekli?

"Statisztikarol hallottal mar azert? Barhol mutathatsz barmit, vagyunk hozza elegen. Tortenetesen olyan kurva sokan vagyunk, hogy ha akarok mutatok neked olyan negert aki feher: www.marieclaire.com/cm/marieclaire/images/44/mcx0707BESkin004-new-md.jpg

...de azert nem ez a jellemzo."

Én is láttam fehér négert, kösz.:) Ha statisztikailag be tudod nekem bizonyítani, hogy a reálos végzettségűek jellemzően racionális viselkedésűek, a humánosok pedig nem - külön látni szeretném a férfi-nő arányt -, akkor meg tudsz győzni. Addig azonban én sem tehetek mást, mint bármelyik ember: a saját tapasztalataimra hagyatkozom, amik azt mutatják, hogy az érdeklődési körök és a viselkedésminták nem függenek feltétlenül össze. Illetve annyiban, hogy mindkettőre ránevelhetők a gyerekek.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.11. 21:34:56

@Pilóta78:

Igen, szerencsére létezik. Egyik nővérem egyáltalán nincs elájulva az alig 3 éves gyerekétől, aki minden betűt felismer, nagyon gazdag a szókincse, és számfogalma is van.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.11. 21:36:33

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör:

Tanári szakra nem kell felvételizni - legalábbis a bolognai rendszer előtt nem kellett -, csak a tanítóképzőre. Egyébként mindegy is, mert így is, úgy is elvégzi fű-fa-virág.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.11. 21:42:50

@mehemed:

"Hát figyelj ha azt hiszed vannak barátok az életben akkor nagyon naiv ember vagy."

Részvétem, amiért eddig egyetlen igaz barátod sem volt, nem is tudod, hogy mit vesztettél.

Üdv:

egy "naiv ember"

(Amúgy bocs a sok kommentért, nem számítottam arra, hogy ennyire kell válaszolnom.)

2012.05.11. 22:49:00

@Mj: Pontosan értem a mondandódat.

Magyarországnak viszont az is az érdeke lenne, hogy megbecsülje (minimum a saját) értékes munkaerejét.

Ha erre képtelen, ez a "Magyarország érdeke" kifejezés csak egy demagóg álca, ami mögött bármilyen munkavállalókkal szembeni gátlástalanság elfér, hiszen a cél szentesíti az eszközt.

Arról nem is beszélek, hogy ha valaki szerint Magyarország geopolitikai helyzetét figyelembe véve a munkaerő migrációja az ország érdekével ellenkezik, akkor az nincs tisztában a realitásokkal.

Egyvalamit nem értek csak a mondandódban, hogy milyen Magyarország az, amely a legértékesebb munkaerejének véleményétől független?

Francekellregisztralni 2012.05.12. 01:01:14

@Mj:

"Tehát teljesen fölösleges engem leidiótázni abban a kérdésben, amire állításod szerint magasról tojsz"

Ne haragudj, ne vedd már magadra.
Amikor itt szakbarbározunk meg félműveltezünk, akkor világosíts már fel mi a polkorrek kifejezés az 'általános/átlagos műveltséggel rendelkező ám tudománzos téren visszamaradott, logikában kihívásokkal küzdő' emberekre? Előre is köszi.

"Akár tetszik, akár nem, bizony az a helyzet, hogy ha hiányos az alapműveltséged, nem fognak tájékozottnak tartani."

Ez két különböző dolog már megint. A tájékozottságomat igen ritkán vonják kétségbe, a műveltségemet is maximum a helyesírás témakörben. (a kultúr sznonok)

Apropó "szakbarbár". A tudomány is elég szerteágazó dolog ám.

"Speciel azért gondoltam helytelenül a virulensre..."
"Elnézést, legközelebb egyszerre csak egy dologra fogok figyelni, és akkor nem követek el ilyen bakikat."

bla bla bla...:p
Elég lesz ha egyerre egy nyelven írsz. Tudom milyen nehéz az. Pláne mikor egy felműveltnek magyarázzuk az alapműveltséget;)
Tőlem írhattad volna a baglyot is pontos jével. Értettem mire gondoltál. Az a lényeg. Sőt elhiszem, hogy van olyan pillanatod, mikor tudod is mit jelent az a szó. Csak jólesett szívózni. 1-0 :D

"...elméleti nyelvészetet oktató tanár irracionálisabb természetű lesz..."

Gimnáziumi tanárról beszéltem (én). Hol van az az elméleti nyelvészethez?
Mellesleg, hol írtam, hogy irracionális? Azt írtam érzelem vezérelt. Az illető (tök logikusan!) érti az érzelmek működését és él is velük, konfliktus helyzetben próbál rájuk hatni. Csúnyán nézek/sírok vs. magzarázok/leszarom. Van hogy nem jön össze, de az ész érvek se hatnak feltétlen. (sőt szetintem a tisztán ész érv hat legritkábban)

"...mint ahogy el tudod képzelni, hogy az emberek többsége csak egyetlen egy valamiben jó, több dolog nem is érdekli?"

No ilyet _se_ írtam sehol. passz.

"...Ha statisztikailag be tudod nekem bizonyítani, hogy a reálos végzettségűek jellemzően racionális viselkedésűek, a humánosok pedig nem..."

Hát van ilyesmiről tömegével ismeret, biztos a neten is, de spec most lusta vagyok már vadászni neked. Ezt pl érdekes lehet megnézned talán: mbti.tarhely.biz/node/1
százalékok, szakmák és, nó/férfi arány is említve van. Valamilyen statisztikát csak használtak hozzá a pszichológusok akik összeállították. Nem kell ellhinni, ha nem akarod...

"külön látni szeretném a férfi-nő arányt"

Kibújt a szög a zsákból:))), te azt hiszed egy ferfival vitázol. Hmmm:)... hát tévedsz! (aljas sztereotipizáló énem azt mondatja, ők legyintettek volna egyet már az elején;))
Ha nincsen összefüggés az ember neme következesképp valószínű alap beállítottsága és jellemző érdeklődési terűletei között, akkor hogy történ hetett ez?

(Amúgy bingó, fenti tipuselmélet szerinti csoportomban 5:1-re vezetnek a fiúk)

"...saját tapasztalataimra hagyatkozom, amik azt mutatják, hogy az érdeklődési körök és a viselkedésminták nem függenek feltétlenül össze."

Rendben, akkor leszögezhetjük, hogy a statisztikai valószínűség puszta létét sem ismered el. Rendben van, de akkor minek mutassak tanulmányt róla?
Azzal érvelsz róla, hogz egy 100 forintos érme nem 100 forintot ér, hogy azt mondod 'de a másik oldalán címer van'. Persze hogy az van. És?
Az hogy valami bizonyos csoport 70%-ára igaz, pontosan azt jelenti, hogy bizony jellemző, de nem mindre igaz...100-ból 30-ra nem.

Leszögezném, hogy te helyezed konzekvensen a műveltség vs. tudomány, tájékozott(hobby reneszánsz ember) vs. szakbarbát(specialista), érzelem vezérelt vs. racionális embertípusok egyikét a másik fölé/alá. Vagy azt gondolod én teszem és kompenzálsz, hisz reálosként biztos lenézem a humánosokat.
Én egymás mellé helyezem őket, így nem kell mindenáron letagadnom, hogy nem egyformák, ahhoz hogy ne kerülhessek a 'rosszabbik oldalra'.

Francekellregisztralni 2012.05.12. 02:04:44

@Mj: "...érdeklődési körök és a viselkedésminták nem függenek feltétlenül össze. Illetve annyiban, hogy mindkettőre ránevelhetők a gyerekek."

Hogy mi érdekeljen egy gyereket azt tudod tolni kicsit, de hogy _miért_ és _miként_ azt nem nagyon.

Nekem is adtak babát. Mondták is, hogy szépen játsszak, ne tépjem szét. Érzelmekre ható verzióban is; ne bántsd a babát mert az rossz/fáj neki vagy mert mi haragosak leszünk ezért nem veszünk másikat. Reál verzióban is; Ne tépjed szét, mert nem tudod összerakni és nem tudunk venni másikat. Hogy melyik hatott azt én döntöttem el.
A baba egyben volt a folyamat végén, de nem azért mert haragszanak ha szétszedem, hanem mert érdekes kihívás volt összerakni.

Mellesleg aki pályát választ az már nem gyerek, mindegy hogy miért olyan amilyen. Addigra már megtanulta és többé-kevésbé követ valamilyen mintát rég kialakult, hogy mi motiválja jobban.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.12. 17:55:44

@Fyall:

Mondom, hogy ez hitvita: arról szól, hogy én szeretem a hazámat, neked meg nem fontos ez a dolog, ezért azt hiszed, hogy bármi mellett is érvelned kell. Semmi gond, élj boldogul külföldön, sok sikert az élethez! Ha megengeded, akkor ezzel zárom is a hozzád intézett soraimat.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.12. 18:33:28

@Francekellregisztralni:

"Ne haragudj, ne vedd már magadra.
Amikor itt szakbarbározunk meg félműveltezünk, akkor világosíts már fel mi a polkorrek kifejezés az 'általános/átlagos műveltséggel rendelkező ám tudománzos téren visszamaradott, logikában kihívásokkal küzdő' emberekre? Előre is köszi."

Szerintem nem az idióta szó erre a legmegfelelőbb és a legkorrektebb, az idióta kifejezés ugyanis már eleve pejoratív és általános szellemi visszamaradottságra utal, nem pedig speciális hiányosságokra, mint a másik két fogalom. De ugye nem erről szeretnéd csépelni a szót? (Nekem ugyanis ez fárasztó szőrszálhasogatás.)

"Ez két különböző dolog már megint. A tájékozottságomat igen ritkán vonják kétségbe, a műveltségemet is maximum a helyesírás témakörben. (a kultúr sznonok)"

Engedd meg, hogy ezt az eszmecserét lezárjam, szerintsem semmi értelme erről ennyit beszélni.

"Apropó "szakbarbár". A tudomány is elég szerteágazó dolog ám."

Igen, egyre inkább az. És?

"bla bla bla...:p
Elég lesz ha egyerre egy nyelven írsz. Tudom milyen nehéz az. Pláne mikor egy felműveltnek magyarázzuk az alapműveltséget;)
Tőlem írhattad volna a baglyot is pontos jével. Értettem mire gondoltál. Az a lényeg. Sőt elhiszem, hogy van olyan pillanatod, mikor tudod is mit jelent az a szó. Csak jólesett szívózni. 1-0 :D"

Csak nyugodtan. Vagyok annyira kiegyensúlyozott és magabiztos, hogy ne jelentsen problémát beismerni, hogy hibát követtem el.:) Lépjünk tovább, oké?:)

"Gimnáziumi tanárról beszéltem (én). Hol van az az elméleti nyelvészethez?
Mellesleg, hol írtam, hogy irracionális? Azt írtam érzelem vezérelt."

A ráció az ész, a hideg fejjel való gondolkodás, a logika megfelelője, az irracionalitás az érzelemé és a logikátlanságé. Tanárokról beszéltünk, azok meg lehetnek egyetemi tanárok is, de hogy azonos halmazokban gondolkodjunk és ne beszéljünk el egymás mellett, nem ártana egyeztetni.

"Az illető (tök logikusan!) érti az érzelmek működését és él is velük, konfliktus helyzetben próbál rájuk hatni. Csúnyán nézek/sírok vs. magzarázok/leszarom. Van hogy nem jön össze, de az ész érvek se hatnak feltétlen. (sőt szetintem a tisztán ész érv hat legritkábban)"

Össze-vissza kutyulod a dolgokat. Eddig abból indultál ki, hogy a reálosok kevésbé érzelemvezéreltek, azaz racionálisabbak - hiszen racionálisabb tárgy érdekli őket -, míg a humánosok irracionálisabbak, mert az agyuk is arra állt rá. Akkor most visszakozol, vagy átértelmezed az eddigi tartományokat?

">>...mint ahogy el tudod képzelni, hogy az emberek többsége csak egyetlen egy valamiben jó, több dolog nem is érdekli?<<

No ilyet _se_ írtam sehol. passz."

Csak erre utalt az egész írásod.

"Hát van ilyesmiről tömegével ismeret, biztos a neten is, de spec most lusta vagyok már vadászni neked."

Ha egy fél regényt nem voltál lusta írni nekem, akkor legközelebb talán a bizonyítás is menni fog. Nekem van időm, várom szeretettel.:)

"Ezt pl érdekes lehet megnézned talán: mbti.tarhely.biz/node/1
százalékok, szakmák és, nó/férfi arány is említve van."

Csakhogy nem kifejezetten erről szól, túl szerteágazó. Nekem konkrét bizonyítás kell.

"Valamilyen statisztikát csak használtak hozzá a pszichológusok akik összeállították. Nem kell ellhinni, ha nem akarod..."

A hit világa más dimenzióba tartozik, itt meggyőzni kell tételes adatokkal.

"Kibújt a szög a zsákból:))), te azt hiszed egy ferfival vitázol. Hmmm:)... hát tévedsz! (aljas sztereotipizáló énem azt mondatja, ők legyintettek volna egyet már az elején;))"

Zsákutca, ez eszembe se jutott se most, se korábban.:) (Nekem gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy milyen nemű az, akivel vitatkozom. Amúgy, ha belegondolok, leginkább férfiakkal szoktam, ugyanis ők nagyobb arányban kommentelnek.)

"Ha nincsen összefüggés az ember neme következesképp valószínű alap beállítottsága és jellemző érdeklődési terűletei között, akkor hogy történ hetett ez?"

Micsoda? Nem értem a kérdést. Az én agyam speciel alapvetően pont úgy van összedrótozva, mint a nagybátyámé, és az érdeklődési köreink is nagyon hasonlók. Pedig ő 80 km-re lakik tőlem, ergo nem volt alkalma túl gyakran hatni rám.

"(Amúgy bingó, fenti tipuselmélet szerinti csoportomban 5:1-re vezetnek a fiúk)"

Van egy pszichológusok által felállított típuselmélet, mittudomén hány fős minta alapján, ejha. Tudod, hogy a pszichológusok még afölött is vitatkoznak, hogy mennyiben határoznak meg minket a gének, és mennyiben a környezet? Illetve vannak még egyéb, a valóságot alig közelítő típuselméleteik is, például intro- és extrovertált ellentétpár, szangvinikus, kolerikus, melankolikus stb. halmazcsoport és még folytathatnám napestig. Nekem nem elméletek kellenek, hanem nagy merítésből dolgozó tényállítások.

"Rendben, akkor leszögezhetjük, hogy a statisztikai valószínűség puszta létét sem ismered el."

De, elismerem, te viszont még mindig nem tudtál bizonyítani semmit.

"Rendben van, de akkor minek mutassak tanulmányt róla?"

Nem kell mutatnod, ha nem akarsz, tőlem úgy győzöl meg, ahogy akarsz.:) Én csak tényeket kérek elméletek helyett.:)

"Azzal érvelsz róla, hogz egy 100 forintos érme nem 100 forintot ér, hogy azt mondod 'de a másik oldalán címer van'. Persze hogy az van. És?"

Bla-bla.

"Az hogy valami bizonyos csoport 70%-ára igaz, pontosan azt jelenti, hogy bizony jellemző, de nem mindre igaz...100-ból 30-ra nem."

Pontosan ilyen állításra várok.:)

"Leszögezném, hogy te helyezed konzekvensen a műveltség vs. tudomány, tájékozott(hobby reneszánsz ember) vs. szakbarbát(specialista), érzelem vezérelt vs. racionális embertípusok egyikét a másik fölé/alá."

Hol írtam ilyet? Csak a társadalmi megítélésről írtam, és ha te ezt egy az egyben azonosítod velem, hibát követsz el. Egy árva szónyi magánvéleményt nem írtam sem a diszlexiásokról, sem a diszgráfiásokról, sem a diszkalkuliásokról, sem a most említett csoportokról, úgyhogy megint zsákutcába futottál.

"Vagy azt gondolod én teszem és kompenzálsz, hisz reálosként biztos lenézem a humánosokat."

Speciel teljesen hidegen hagy, hogy te ismeretlenként hogy ítélsz meg engem.:) Ha adhatok egy jó tanácsot, ne próbáld meg kitalálni, hogy az eszmecsere mögött mire gondolok, mert csak fölösleges tévutakra kerülsz.

"Én egymás mellé helyezem őket, így nem kell mindenáron letagadnom, hogy nem egyformák, ahhoz hogy ne kerülhessek a 'rosszabbik oldalra'."

Itt nincsenek oldalak, én is ezt mondom. Az emberi viselkedés és agy ugyanis annyira bonyolult, hogy nem lehet ilyen egyszerűen oldalakra redukálni. Épp ezért van problémám a pszichológusok elméleteivel, vagyis skatulyáival is.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.12. 18:44:03

@Francekellregisztralni:

"Hogy mi érdekeljen egy gyereket azt tudod tolni kicsit, de hogy _miért_ és _miként_ azt nem nagyon."

Azt írtam, hogy a környezet tud hatni a gyerek érdeklődési körére. Ennyi.

"Nekem is adtak babát. Mondták is, hogy szépen játsszak, ne tépjem szét. Érzelmekre ható verzióban is; ne bántsd a babát mert az rossz/fáj neki vagy mert mi haragosak leszünk ezért nem veszünk másikat. Reál verzióban is; Ne tépjed szét, mert nem tudod összerakni és nem tudunk venni másikat. Hogy melyik hatott azt én döntöttem el.
A baba egyben volt a folyamat végén, de nem azért mert haragszanak ha szétszedem, hanem mert érdekes kihívás volt összerakni."

Szép történet, csak kár, hogy nem kapcsolódik túl szorosan a tárgyhoz.:) Én is mesélhetnék a négy tesóm fél évestől 11 évesig terjedő életkorú gyerekeinek motivációiról, de szerintem nem feltétlenül érdekes ez másnak.

"Mellesleg aki pályát választ az már nem gyerek, mindegy hogy miért olyan amilyen. Addigra már megtanulta és többé-kevésbé követ valamilyen mintát rég kialakult, hogy mi motiválja jobban."

Én kb. 10 évesen választottam pályát, és csak a kíváncsiság motivált. Szóval tőlem vitatkozhatunk a motivációs szokásokról is, de eredetileg én nem erről beszéltem, hanem arról, hogy a viselkedésminták és érdeklődési körök kialakulása a környezet hatására is visszavezethető. Tehát nem kizárólagos, azért van ott az az "is". Hogy mit kell ezen még ragozni, azt nem értem.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.12. 18:45:45

@Anyátok picsája!:

Ha kinőtt volna már. 18 éven aluliakkal viszont amúgysem foglalkozom.

2012.05.12. 19:40:36

@Mj: Légy oly kedves, ne monopolizáld már a hazaszeretet fogalmát.

Köszi.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.13. 10:14:47

@Fyall:

Láthatóan tényleg fogalmad sincs, hogy egyáltalán mi az. Tehát nem én monopolizálom, hanem nekem van, nálad meg még nyomokban sem volt felfedezhető. De mondom, nincs értelme ennek a beszélgetésnek.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.13. 10:16:26

@Anyátok picsája!:

Muhaha, a saját képem, 25 vagyok, és nagyon jól érzem magam a bőrömben.:) (Máris többet beszéltem hozzád, mint kellene.:-/)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.14. 13:39:46

@Anyátok picsája!:

Nyugi, neked ilyet nem is fogok mondani.:P A gyermekmunkát - akár pincér lennél, akár egyéb módon használnának - amúgy is büntetik a magyar jogszabályok.:)

Nyunyócska 2012.05.15. 18:23:30

@Mj: "Tanári szakra nem kell felvételizni - legalábbis a bolognai rendszer előtt nem kellett -, csak a tanítóképzőre. Egyébként mindegy is, mert így is, úgy is elvégzi fű-fa-virág."

Ezt miből gondolod? Bolognai rendszer előtt felvételiztem két tantárgyból is tanár szakra és így tett minden kb. jelenleg 35 év fölötti tanár. Kellett egyetemre (középiskolai tanár) is, főiskolára is (általános iskolai felsős tanár) és tanítóképzőre is. (Alsós tanító). Ráadásul akkoriban nem voltak egyszakos diákok, vagy aki volt, az nem büszkélkedett vele.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.15. 21:09:12

@Nyunyócska:

Onnan gondolom, hogy a töri-művtöri szakpárom és a medievisztika specializációm mellett elvégeztem a történelem tanári szakot is. (Ha tanárképes lett volna a művtöri a Pázmányon, ahhoz is csináltam volna tanárit.) Ehhez ráadásul köze nincs annak, hogy vannak egyszakosok, meg vannak tanítók is.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.17. 10:00:59

@Anyátok picsája!:

Nem vagyok tanár, ezzel zárom is a soraimat. A továbbiakban foglalkozz azzal, ami egy idős veled, mert annál bonyolultabb dolgokhoz úgy tűnik, nem nagyon értesz.

Nyunyócska 2012.05.17. 22:02:53

Miért végezted el a tanárit? Tervezted, hogy tanítasz?
Én nem arról beszélek, amikor egy fizikus felveszi a fizika tanár szakot. Ilyenkor nem tanárnak megy az illető, hanem "végszükség esetére" bebiztosít magának egy másik szakmát, ugyanazzal a tudással. (Nem lekicsinylően mondom, a férjem is elvégezte a prog-mat. mellett a mat-infót is, csak néhány pedagógia szakot kellett felvennie. Soha nem tanított.) Én eleve tanárnak mentem a különböző matek-fizika szakommal; felvételizni is kellett mindkettőből 25 évvel ezelőtt is és manapság is. Amikor két évvel később az informatikát is elvégeztem, abból is kellett felvételizni, igaz a pedagógia tantárgyakat már nem kellett megcsinálni. Tudom miről beszélek.
Aki tanárnak megy, annak kell felvételiznie.

Pedagógusterror 2012.05.17. 23:03:35

@CoSinus: Ebben tökèletesen egyet értünk!

Pedagógusterror 2012.05.17. 23:08:45

Sajnos egy felhasználót végleg kimoderáltunk, egyrészt 18 karikás profilképe, másrészt szintén 18as felhasználói neve harmadrészt pedig a hozzászólások tartalma miatt. Ez így lesz a jövőben is minden pornográf és minősíthetetlenül trágár bejegyzővel.

WildBear 2012.06.20. 09:37:10

@sárga nyúl: Dr. Tóth Józsefné, alias "Ildi néni".
Földrajzot, meg éneket tanított.
Év közben, amikor a férje nagy nehezen megszerezte a kisdoktorit, átíratta a nevét az ellenőrzőben "DR" Tóth Józsefnéra.

sárga nyúl 2012.06.20. 09:42:00

@WildBear: Ez nekem nincs meg. Jó rég volt. Viszont arra emlékszem, hogy mind a földrajz-, mind az énektanár beszámíthatatlan volt. Ennek következtében olyan őrületek voltak ezeken az órákon, hogy mindkettő dühöngve rohangált ki az órák közepén... :D

WildBear 2012.06.20. 10:06:37

@sárga nyúl: Nálunk is ugyanezt műveltet "Dr" Tóth Józsefné; addig idegelte magát,a míg sírva kirohant az óráról. Gondolom azóta segített rajta a Xanax..
süti beállítások módosítása